30 de gen. 2016

PASOS A REALIALIZAR POR LOS AFECTADOS POR EL CIERRE DE LAS CLÍNICAS FUNYYDENT / PASSOS A REALITZAR PELS AFECTATS PEL TANCAMENT DE LES CLÍNIQUES FUNNYDENT

PASOS A REALIZAR POR LOS AFECTADOS POR EL CIERRE DE LAS CLÍNICAS FUNNYDENT.

Se calcula que centares de personas podrían estar afectadas por el cierre repentino de la cadena Funnydent en Mataró. Los trabajadores y clientes que acudían el jueves a los centros se encontraban con la desagradable sorpresa de ver las puertas cerradas.

Muchos clientes habían solicitado un crédito para financiar el tratamiento y muchos otros habían ya pagado un tratamiento que se ha realizado a medias en algunos casos. Por otro lado muchos trabajadores tienen nominas pendientes de pago.

Los primeros pasos son importantes para la reclamación de los derechos de los perjudicados y serán la base sobre un posible juicio posterior, por lo que es importante estar bien asesorado y realizarlos con todas las garantías.

Pasos a realizar los afectados por el cierre de Funnydent:

  •  Recopilar toda la documentación (presupuestos, facturas, financiación, pagos realizados) tanto para la denuncia ante las autoridades de consumo como para un posible futuro juicio.
  •  Enviar una reclamación escrita y de forma fehaciente (burofax) a Funnydent exigiéndoles el cumplimiento de contrato advirtiendo que de no cumplirse se instará la resolución de contrato por incumplimiento.
  •  Los que tengan un crédito vinculado al tratamiento, deberán reclamar por escrito y de forma fehaciente a la entidad crediticia para solicitar la anulación del crédito por incumplimiento y resolución del contrato ( así lo permite la Ley del Crédito al Consumo)
  • Por el momento, se recomienda seguir pagando el crédito para evitar mayores costes pero deberá realizarse una negociación con la entidad para finalizar dichos pagos con garantías. (la financiera Fracciona ha emitido un comunicado en el que anuncia que acepta un aplazamiento temporal de los pagos).
  • Si se ha pagado todo por adelantado y no se ha realizado el tratamiento, hay que reclamar todo el dinero.
  •     Habrá que esperar a que la empresa se manifieste públicamente en el sentido de si va a responder económicamente a los clientes o directamente va a pasar a un concurso de acreedores.
  •   Interposición demanda judicial/denuncia / reclamación ante La Oficina Municipal de Información al Consumidor (OMIC)
  • Los trabajadores que tuvieran nóminas pendientes podrán presentar demanda por reclamación de cantidad y al mismo tiempo solicitar la extinción de la relación laboral si el impago o retraso fuera reiterado. La reclamación judicial es necesaria si no hay Administrador Concursal que asegure la deuda pendiente de cada trabajador, para finalmente reclamar al FOGASA. En estos casos los salarios no percibidos tienen cierto privilegio en el procedimiento concursal.

Empieza para los afectados un largo periplo de reclamaciones y juicios, en que los primeros pasos son esenciales. Un abogado será el mejor asesor en estos casos, asegurando que las primeras reclamaciones (escritos a Funnydent y a las entidades financieras) cumplen las exigencias legales y serán de apoyo en el juicio posterior siendo este el mejor garante de los derechos de los afectados.


PASSOS A REALITZAR PELS AFECTATS PEL TANCAMENT DE LES CLÍNIQUES FUNNYDENT.

Es calcula que centenars de persones podrien estar afectades pel tancament inesperat de la cadena Funnydent a Mataró. Els treballadors i clients que van anar dijous als centres es trobaven la desagradable sorpresa de veure les portes tancades.

Molts clients havien sol.licitat un crèdit per finançar el tractament i molts altres havien pagat un tractament que s´ha realitzat a mitges en alguns casos. Per altra banda, molts treballadors tenien nòmines pendents de pagament.

Els primers passos són importants per la reclamació dels drets dels perjudicats i seran la base sobre un possible judici posterior, pel que és important estar ben assessorat i realitzar-los amb totes les garanties.

Passos a realitzar pels afectats pel tancament de Funnydent:

  • Recopilar tota la documentació (pressupostos, factures, financiació, pagaments realitzats) tant per la denúncia davant les autoritats de consum com per a un possible futur judici.
  •  Enviar una reclamació escrita i de forma fefaent (burofax) a Funnydent exigint el compliment del contracte advertint que de no complir-se s´instarà la resolució del contracte per incompliment.
  •   Els qui tinguin un crèdit vinculat al tractament, hauran de reclamar per escrit i de forma fefaent a l´entitat creditora per sol.licitar l´anulació del crèdit per incompliment i resolució del contracte (així ho permet la Llei del Crèdit al Consum).
    De moment, es recomana seguir pagant el crèdit per evitar majors despeses però s´haurà de realitzar una negociació amb l´entitat per finalitzar els pagaments amb garanties (la financera Fracciona ha emés un comunicat en el que anuncia que accepta un aplaçament temporal dels pagaments).

  •  Si s´ha pagat tot per avançat i no s´ha realitzat el tractament, s´han de reclamar tots els diners.
  •  S´haurà d´esperar a que l´empresa  es manifesti públicament en el sentit de si respondrà econòmicament als clients o directament passarà a concurs d´acreedors.
  •  Interposició de demanda judicial/ denúncia/reclamació davant l´Oficina Municipal d´Informació al Consumidor (OMIC)
  •  Els treballadors que tinguin nomines pendents podran presentar demanda per reclamació de quantitat i al mateix temps sol.licitar l´extinció de la relació laboral si l´impagament o retard fos reiterat. La reclamació judicial és necessària si no hi ha Administrador Concursal que asseguri el deute pendent de cada treballador, per finalment reclamar al FOGASA. En aquest casos els salaris no rebuts tenen cert privilegi en el procediment concursal.

Comença pels afectats un llarg periple de reclamacions i judicis en que els primers passos són essencials. Un advocat serà el millor assessor en aquests casos, assegurant que les primeres reclamacions (escrits a Funnydent i a les entitats financeres) compleixen les exigències legals i seran la base en el judici posterior essent el millor garant dels drets dels afectats.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada